Още един удар по България! Продажбата на БДЖ

zakon-bdz-1885

Днес с пътуване по линията София-Банкя отбелязахме 130 години от подписването на първия Закон за железните пътища в България.

През 1885г. на 31 януари, по време на мандата на Петко Каравелов е приет първия Закон за железните пътища в България.
Още тогава управляващите, макар и либерали са осъзнали, че ЖП транспорта е най-изгодния превоз на средни и дълги разстояния.

Днес, нашите управленци са страдащи от политическо и икономическо късогледство. Те нямат далновидността, която са имали техните предшественици преди 130 години.
Тогава са гледали напред в бъдещето, а днес диря само моментната и личната изгода.

Някога е имало Строители на България, а днес ни управляват Рушители на България!
Докога ще ги търпим?

ДОКОГА?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Източник: „За земята на България“
Видео: „Народна медия“
Факсемилие на Закона за железните пътища: „Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт“
Снимка: ִFREI News

В цялата страна хора организират акции по информиране на българите за важността на държавните железници и защо да останат на обществото, а не частни.

Съвсем спонтанно съвестно и извънпартийно. Организацията на действията става във фейсбук и всеки може да участва.
Всеки, който го боли за железниците и разграбената ни държава.
Може и по-късно да се гледа запис.
Звукът не е перфектен на моменти, защото влакът бучи, а техниката ни е подръчна wink emoticon
Този призив разпространяват съгражданите по гари и площади. Разпространете го. Разпечатайте го и раздайте на приятели и повече хора:
Призив

Включете се в борбата за спасяването на БДЖ.

Какво се случва?

Правителството орязва бюджета на БДЖ с 40 милиона лева.
Спират се влакове.
Нарушават се ключови транспортни връзки.
Работници остават без транспорт до работното си място.
Ученици, студенти и пенсионери губят правото си на най-евтин транспорт.
Хиляди служители излизат на улицата да протестират.
След протестите администрацията се прави, че работи за спасяването на железниците.
Имало кражби и трябвало да се спрат.
Затова: дай да го продадем и „да се отървем от проблема“.

Отдавна е ясно, че от БДЖ се краде в големи мащаби.

Въпросът е, че кражби в такъв размер не биха могли да продължават с години, ако върху тях не е опънат чадър на най-високо равнище. Въпросът „кой” в контекста на БДЖ получава няколко отговора, вероятно едновременно верни:
– синдикати,
– партийни черни каси,
– потенциални приватизатори,
– генерално безхаберие.
Важно е не само да настояваме да се спрат кражбите, но и да погледнем към бъдещето. Да предотвратим на всяка цена приватизацията на БДЖ и да помислим за стопанисването на народната железница и условията на работа в нея.
Функцията на БДЖ е изконно социална, но престана да бъде такава от много време.
Други интереси обслужва това дружество: да ги наречем най-общо политически. Което важи за всяко държавно предприятие в последните 25 години.

Каква е традицията в Европа:

Факт е, че европейските държави сериозно подпомагат железниците си. Според изследване на Европейската комисия общата сума на субсидиите по Закона за предоставяне на обществени услуги в ЕС възлиза на 18 милиарда евро годишно (18 000 000 000). България заема първо място в ЕС по дял в цената на билета, плащан от бюджета – почти 80% (във Франция и Германия порядъкът е около 60%). Само че другите европейски страни организират дейността на публичните железници така, че те предлагат по-качествена услуга и поне на книга излизат на печалба.
В момента всички ние отстояваме правата на пенсионери, ученици, социално-слаби, инвалиди и работници – на всички нас! Без нашето присъствие тук днес, администрацията, наречена „държавна“, заедно с управата на БДЖ и кой знае коя чужда корпорация, безпроблемно ще присвоят народните железници. Железници, строени от народа, поддържани и помогнали на поколения българи да се придвижват из родината си на възможно най-ниската цена.
Ако ви е мило за правата ви, включете се в борбата да спасим БДЖ!

БДЖ е на народа, не е на октопода!

Пътуване и дебат до Банкя и обратно с влак по повод приемането на първия Закон за железните пътища в България – 31 януари 1885 г.

Част I

Част II

Част III

Част IV

One thought on “Още един удар по България! Продажбата на БДЖ

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s