За здрави кости

Какви храни помагат срещу остеопороза?

 Новини

Източник: Health.com
Снимка:sxc.hu

Здравословното състояние до голяма степен се влияе от храната, която приема организма, факт.

За здрави кости най-важни са калцият и витамин Д. Калцият подпомага структурата на костите и зъбите, а витамин Д помага организмът да усвои по-добре калция.

Приемът на достатъчно полезни вещества е особено важен в ранния етап на човешкото развитие, но може да помогне и на късни години. Установено е, че след 50-та си година хората трябва да приемат по 1000 милиграма калций дневно. Ето кои храни ще ви помогнат да си набавите нужните количества.

Кисело мляко
Никаква изненада за никого. То изобилства от калции и витамин Д, а редица проучвания доказват колко е полезно истинското кисело мляко и как е добре да присъства редовно на трапезата ви.

Сардини
В тези малки рибки, които най-често се продават в консерви, се съдържат изумително високи количества калций и витамин Д. Според някои хора вкусът на рибките е прекалено странен, но на паста или салата могат да бъдат доста вкусни. Не лишавайте менюто си от тях.

Спанак
Ако си падате по зеленчуците, няма как да не харесвате и спанак. Една купа сготвен спанак съдържа 25% от нужната ви дневна доза калций, а освен това е богат и на витамин А. Може да пробвате да заместите марулята в салатата със спанак и да прецените дали ви харесва резултатът. Има още редица начини, по който да консумирате този зеленчук – крем супа, с ориз на фурна, на сарми и тн.

Зърнени култури
Повечето зърнени култури като кашу, черни стафиди, орехи съдържат до 25% витамин Д. Ако нямате време да си сготвите спанак или да си направите паста от сардини, може да вземете шепа орехи и да сте спокойни, че се грижите за костите си.

Риба тон и сьомга
За тези две риби много е обяснявано колко и защо са полезни и защо трябва да се консумират често. Освен срещу остеопороза, те са добро оръжие и срещу старческа деменция и сърдечно-съдови заболявания.

Зеле
Също като спанака, зелето е богат източник на витамин Д, освен това от него се получават страхотни салати и гозби.

Портокалов сок
Единственото изискване за портокаловия сок е да е прясно изстискан. Интересното тук е, че в портокалите няма витамин Д или калций, но сокът им помага на организма да абсорбира много лесно калция.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s